استارتاپ چیست ؟
استارتاپ چیست ؟

استارتاپ به یک شرکت در اولین مراحل فعالیت گفته می شود. استارتاپ ها توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس می شوند که می خواهند کالایی یا خدماتی را تولید کنند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد. این شرکت ها به طور کلی با هزینه های بالا و درآمد محدود شروع به کار می کنند ، به همین دلیل است که آنها از منابع مختلفی مانند سرمایه گذاران خطرپذیر به دنبال سرمایه هستند.

استارتاپ شرکتی است که در مراحل اولیه تجارت است.

تا زمانی که کسب و کار از کار بیفتد ، یک استارت آپ اغلب توسط بنیانگذاران آن تأمین می شود و ممکن است سعی در جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشد.

منابع مالی بسیاری برای استارت آپ ها شامل خانواده و دوستان ، سرمایه گذاران خطرپذیر ، سرمایه گذاری گسترده و وام ها است.

     استارتاپ ها همچنین باید محل فعالیت خود و ساختار قانونی خود را در نظر بگیرند.

درک استارتاپ ها

استارتاپ ها شرکت ها یا مشاغلی هستند که حول یک محصول یا خدمات واحد متمرکز شده اند که بنیان گذاران می خواهند آن را به بازار بیاورند. این شرکت ها به طور معمول مدل کسب و کار کاملاً پیشرفته ای ندارند و مهمتر از آن ، فاقد سرمایه کافی برای حرکت به مرحله بعدی تجارت هستند. بودجه اکثر این شرکتها در ابتدا توسط بنیانگذاران آنها تأمین می شود.

بسیاری از استارت آپ ها برای دریافت بودجه بیشتر به دیگران مراجعه می کنند: خانواده ، دوستان و سرمایه گذاران خطرپذیر. سیلیکون ولی به خاطر جامعه سرمایه گذاری خطرناک خود معروف است و مقصدی محبوب برای استارتاپ ها است ، اما همچنین به عنوان گسترده ترین صحنه مورد تقاضا شناخته می شود. شرکت های نوپا می توانند از سرمایه بذر برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برنامه های تجاری خود استفاده کنند. تحقیقات بازار به تعیین تقاضا برای یک محصول یا خدمات کمک می کند ، در حالی که یک برنامه تجاری جامع ، بیانیه ماموریت شرکت ، چشم اندازها و اهداف و همچنین استراتژی های مدیریت و بازاریابی را تشریح می کند.

بسیاری از استارت آپ ها طی چند سال اول شکست می خورند. به همین دلیل این دوره اولیه مهم است. کارآفرینان باید پول پیدا کنند ، یک مدل کسب و کار و برنامه تجاری ایجاد کنند ، پرسنل اصلی را استخدام کنند ، جزئیات پیچیده ای مانند سهام را برای شرکا و سرمایه گذاران تدوین کنند و برای بلند مدت برنامه ریزی کنند. بسیاری از موفق ترین شرکتهای امروزی به عنوان شرکت های تازه تاسیس شروع به کار کردند و در نهایت به شرکت های تجاری عمومی تبدیل شدند.

 چند سال اول برای استارتاپ ها بسیار مهم است - دوره ای که در آن کارآفرینان باید تمرکز خود را بر روی جذب سرمایه و توسعه یک مدل کسب و کار بگذارند.

ملاحظات خاص

محل

شرکت های نوپا باید تصمیم بگیرند که آیا تجارت آنها به صورت آنلاین انجام می شود ، در یک دفتر یا دفتر خانه یا یک فروشگاه. مکان به محصول یا خدمات ارائه شده بستگی دارد. به عنوان مثال ، ممکن است یک استارت آپ فن آوری که سخت افزار واقعیت مجازی را می فروشد به یک ویترین فیزیکی نیاز داشته باشد تا بتواند خصوصیات پیچیده محصول را به صورت رو در رو به مشتریان ارائه دهد.

ساختار حقوقی

شرکت های نوپا باید در نظر بگیرند که چه ساختار قانونی برای نهاد آنها مناسب تر است. یک شرکت انحصاری برای موسس مناسب است که همچنین کارمند اصلی یک کسب و کار است. مشارکت یک ساختار قانونی مناسب برای مشاغل متشکل از چندین نفر است که دارای مالکیت مشترک هستند و ایجاد آنها نیز کاملاً ساده است. با ثبت نام یک شرکت تازه تاسیس به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود می توان مسئولیت شخصی را کاهش داد.

منابع مالی

استارت آپ ها معمولاً با مراجعه به خانواده و دوستان و یا استفاده از سرمایه گذاران خطرپذیر سرمایه جمع می کنند. این گروهی از سرمایه گذاران حرفه ای هستند که در تأمین بودجه استارت آپ ها تخصص دارند. سرمایه گذاری گسترده به روشی قابل قبول برای بسیاری از افراد برای دسترسی به پول نقد مورد نیاز برای پیشبرد روند کار تبدیل شده است.